island life! - Reisverslag uit Ban Ko Phi Phi, Thailand van Annelies - WaarBenJij.nu island life! - Reisverslag uit Ban Ko Phi Phi, Thailand van Annelies - WaarBenJij.nu

island life!

Blijf op de hoogte en volg Annelies

20 September 2014 | Thailand, Ban Ko Phi Phi

hellooo,

in me laatste blog schreef ik dat ik met de nachttrein onderweg was naar Bangkok en dat we daar verder zouden kijken..

Diezelfde ochtend zijn lisa en ik in een cafétje op internet gaan kijken, zagen een goedkoop ticket en diezelfde middag vlogen we al naar Surat Tani... zo gezegd zo gedaan of beter gezegd, appeltje eitje hèhè
de vlucht duurde 1 uur en 10 minuten, heerlijk gevoel aangezien we anders de nachttrein hadden moeten nemen die 12 uur zou duren en we dan nog de hele dag moesten wachten tot vertrek. Na de vlucht stond er een bus klaar die ons zou kunnen brengen naar de Ferry, we konden nog net op tijd een ticket kopen voor de bus en Ferry en voor we het wisten waren we weer op weg! Vervolgens de Ferry wat toch ook wel wat had hoor! De zonsondergang en de eilandjes die je in de verte ziet liggen.. Best rustgevend als je daar zit. we hadden ervoor gekozen om eerst naar Koh Samui te gaan aangezien dit de kortste route was met de Ferry en het al eind van de middag was. Onderweg hadden we doormiddel van de lonelyplanet een hostel uitgekozen en bij aankomst hebben we ons door een taxi laten afzetten.. nja afzetten... deze taxi leek niet zoveel te weten op het eiland.. zo zaten er 3 Spanjaarden in die op een begeven moment uit de bus werden gezet omdat hij het maar niet kon vinden.. de Spanjaarden waren woest (logisch) en hebben op eigen initiatief een andere taxi aangehouden.. maar toen moesten wij nog.. meneer had in z'n linkerhand mijn lonelyplanet met de plattegrond erbij en met z'n rechterhand hield hij het stuur vast, ook nu reden we een aantal keer verkeerd maar gelukkig werden we toch voor de goede deur afgezet. We hadden een 6 persoons kamer wat er nog best luxe uitzag en vooral gericht op de backpackers, ideaal dus! De volgende dag zijn we na het ontbijt een scooter gaan huren, ik rijden en lisa achterop haha, dit was zoooo lang geleden dat ik eerst even een rondje alleen heb gereden, maar daarna was ik klaar om te gaan! Het plan was om naar de watervallen te gaan, hoppaaa gas geven en een beetje tuffen dacht ik. Nog niet nagedacht over de bergen en de steile hellingen omlaag... Omg, wat gaat je scooter dan ineens erg hard. Ik had het niet meer haha. Ik had de scooter bijna het ravijn in gegooid, want ineens vond ik het niet meer zo leuk. Maar met de positieve vibe van lisa kwam alles goed hahaha. Eenmaal daar aangekomen was er ook een olifantenkamp. Ze stonden daar vastgeketend en mochten van de locals een kijkje nemen. Ik vond niet dat ze er goed werden behandeld. Een man reed voorbij op een olifant en sloeg met een ijzeren spijl op z'n hoofd en niet zo zachtjes ook.. Ook hadden ze maar weinig vrijheid op die plekken, helaas want anders had ik graag een ritje willen maken! Daarna zijn we naar de watervallen gelopen.. Met mijn hoogtevrees toch maar gedaan alleen was het uitzicht op de waterval het niet echt waard! Maar de mooie tocht op de scooter maakte het eigenlijk allemaal wel weer goed!
Bij het hostel terug waren alle overige bedden in onze 6 persoonskamer gevuld met Duitsers, Engelse en Brazilianen , gezellige boel! Met de Engelse Toby en Matth konden we het wel goed vinden! Ze waren 18 en 19 jaar oud en waren super relaxt! Ze vertelde ons over een groot feest die 's avonds zou zijn bij de Ark Bar. Onze keuze was dus snel gemaakt! We hebben een top nacht gehad! We zijn uiteindelijk van club naar club gegaan en om 4 uur was iedereen er wel klaar mee! We zijn over het strand terug gelopen en hebben uiteindelijk met alle kamergenootjes uitgeslapen tot 12 uur haha ( soms heb je dat wel even nodig hier)
De day after was dus een rustige dag.. 'S middags op het strand liggen en een beetje bij komen maar verder geen kracht meer gehad om iets te ondernemen, we hebben wel een boot ticket geboekt om naar koh tao te gaan die de volgende dag om 15:00 uur zou vertrekken.. CHILL!! 's ochtends al vroeg opgestaan om uit te checken en met de taxi nog een paar tempels bezocht zodat we toch nog wat cultuur konden snuiven op het eiland. We begonnen bij de Big Buddha een 15 meter hoge Buddha wat zeker de moeite was om te zien. Een monnik heeft ons gezegend met 'sprinkle water' en kregen een armbandje van hem , leuke vent en als we hem moeten geloven hebben we nu voor altijd een goed leven haha. Daarna nog naar de chineze Buddha geweest die ook echt prachtig was! Achteraf gezien hadden we best nog een beetje kunnen uitslapen want je bent er helaas wel snel uitgekeken.
'S middags zijn we dus vertrokken naar Koh Tao! Jeeeej! We kwamen begin van de avond aan, hebben onze spullen neergezet en zijn gaan eten. Dezelfde avond nog een snorkeltour geboekt! Leuk! Want dat had ik nog nooit gedaan. Daarna nog even gechilt aan het strand bij een bad waar vuurshows werden gegeven waarna we op tijd naar bed zijn gegaan in onze houten hut.De volgende dag toen we wakker werden scheen helaas de zon niet en die is eigenlijk bijna de hele dag niet gaan schijnen, wel jammer want de zee was best wild en je bleef dus echt niet droog haha, maar eenmaal in het water om te snorkelen .... wauw!!!! Zo mooi... zo'n mooi leven onder water, zoveel mooie vissen en koraal.. En zo diep!! Echt super om daar tussen te kunnen zwemmen! zo zijn we naar verschillende baaitjes gevaren en zijn we de hele dag zoet geweest. Helaas op de terug weg kwamen we in een opkomende storm terecht op zee en dat kon je goed merken aan de hevige golven... Mijn god! De kapitein vond het om te gieren die dus extra hard over de golven ging... Eindstand: Iedereen als bezopen katjes en blij om weer op vaste bodem te mogen staan haha.
'S avonds zijn we wederom bij de Lotus bar gaan zitten aan het strand, hier werden weer vuur shows gegeven en hebben we hier prima vertoeft! We ontmoette een vader en zoon uit Nederland waarmee we vanaf die avond veel mee zijn opgetrokken! Super gezellige mensen! De dag erna was het echt bagger weer.. Over deze dag kan ik dan ook echt weinig schrijven.. 'S avonds ben ik met de Nederlanders op stap gegaan en bleef lisa in het huisje.. Ze had het even nodig denk ik :) De volgende dag was het weer gelukkig weer beter! We zijn een stukje gaan lopen richting de pier! Helaas zijn er ( op de eerste ochtend voor ons) 2 Engelse van 23 en 24 jaar vermoord.. Het is een klein eiland dus iedereen had het er over, de Thaise mensen zijn er kapot van..dit gebeurd vrijwel nooit hier.. En het is dan ook wel een gruwelijke moord geweest, waarschijnlijk met een schoffel.. we zijn er langs gelopen waar veel militairen stonden en op de plek lagen veel bloemen.. We zijn er nog even wezen kijken en toch even bij stil gestaan.. Zij waren misschien op de verkeerde plek, verkeerde tijd en misschien met verkeerde mensen in aanraking gekomen.. Maar het doet je wel weer beseffen dat het op 100 meter afstand van ons gebeurde. Tijdens dezelfde wandeling heb ik een boek gekocht, relaxt dat je hier gewoon Nederlandse boeken kan kopen! 'S avonds zijn we wederom met de Nederlanders op stap gegaan en hebben we zelfs nog gezwommen in het zwembad van hun resort.. Wat hebben we gelachen.. Vooral de stenen die lisa naar de bodem bleef gooien wat natuurlijk niet echt de bedoeling was hahaha;)
Next morning: vroeg uitgechekt! Lisa ging een dagje duiken dus had ik een dagje voor mezelf.. Ik ben lekker gaan ontbijten aan de zee en heb vervolgens een Thaise olie massage genomen! Zo dat kunnen ze hier wel hoor! Ik was na een uur helemaal los en relaxt en kon er weer tegen aan! Verder heb ik een heerlijk plekje gezocht aan het strand en heb ik meer dan 2 uur in de zee liggen dobberen.. Living the good life! Dit was echt ons laatste dagje want om 21;00 uur hadden we de nachtboot naar surat Tani waarna we met de bus naar Krabi werden gebracht om vervolgens met de boot naar koh phi phi te gaan! Het was een aardige tocht maar toch wel heel blij toen we op koh phi phi aankwamen! We hadden al snel een kamer gefixt, maar hadden al snel de keuze gemaakt om de dag erop een andere kamer te gaan zoeken. Snel spullen gepakt en op naar het strand! Best gek om in de zee te liggen waar het tsunami is geweest.. in de zee lagen grote rotsen waar we onze spullen hebben neer kunnen leggen en hebben we de hele middag in de zee gedobberd met een Nederlands stel die we hadden ontmoet op de nachtboot, super gezellig
Was het! Dat
Voelde echt als het goede leven, zee, zon, chang bier en gezelligheid! 'S avonds zijn we met z'n 4en bij een Italiaan gaan eten en hebben we het verder niet zo laat gemaakt.. we zijn nog langs wat strand tentjes gelopen waar net zoals op koh tao vuurshows werden gehouden maar het was hier toch wel wat uitbundiger! Ze gingen koorddansen met vuur etc. Super leuk om te zien! Inmiddels hebben we een betere kamer gevonden voor de zelfde prijs! Heel fijn! Vandaag gaan we weer snorkelen, we gaan naar monkey beach , Maya beach ( waar de film ' THE beach' is opgenomen met Leonardo dicaprio) En nog wat plekjes! Super veel zin in! Maar dat zal ik in mijn volgende verhaal wel vertellen!

P.s. Het valt ons op dat er op elk eiland een ander soort taxi is... Op koh samui had je een soort uitvergrootte tuktuk waar je achterin kon zitten, in koh tao gewoon een jeep zonder overkapping en dan moest je maar zien waar je je aan vasthield.. En op koh phi phi heb je De benenwagen en taxi bootjes voor als dat nodig is... Haha best grappig Die verschillen!

• 22 September 2014 - 20:02

Danielle:

Leuk om te lezen, wat een avontuur.

• 23 September 2014 - 17:45

Joke:

hallo Ann
    wat een spannende verhalen! de een nog mooier als de ander....en alles maar moeten verwerken
    een heel andere annelies komt straks terug...hoogtevrees is dus over....
    geniet er van meid...het is zo voorbij...tijd vliegt....
    we wachten weer op je volgende belevenis