kanchanaburi , lopburi & chiang mai - Reisverslag uit Pathum Wan, Thailand van Annelies - WaarBenJij.nu kanchanaburi , lopburi & chiang mai - Reisverslag uit Pathum Wan, Thailand van Annelies - WaarBenJij.nu

kanchanaburi , lopburi & chiang mai

Blijf op de hoogte en volg Annelies

11 September 2014 | Thailand, Pathum Wan

Sàwàtdee kà !! (Hallo) ,

Ik heb lang moeten nadenken waar ik moest beginnen aangezien we zoveel meemaken dat ik even me geheugen moest testen haha.
Op het moment dat ik dit schrijf lig ik op bed in de nachttrein, prima vervoersmiddel!

Ik maak zoveel mee en zoveel indrukken dat ik hopelijk niks vergeet in dit reisverslag... Zou toch zonde zijn!
In mijn vorige verslag schreef ik aan het einde over kanchanaburi. Hier zijn we de dag er op naar het busstation gelopen en de bus gepakt naar de Erawan watervallen.
De rit duurde ongeveer 1,5 uur. Eenmaal aangekomen zijn we maar direct naar boven gaan lopen aangezien er 7 watervallen te zien waren en minstens de eerste 3 wilde zien! zo gezegd, zo gedaan... Wauw zo mooi hier! Strak blauw water en prachtige watervallen. Bij de 3de waterval zijn we gaan zwemmen. Er zaten veel vissen in het water, en zodra ik mijn voet in het water zette kwamen er tig kleine visjes aan mijn voeten knabbelen... Dat gevoel was ik natuurlijk niet gewend en duurde dan ook even voordat ik een duik nam. Maar eenmaal in het water is het zo'n heerlijk gevoel... Ik heb gewoon onder een waterval gezwommen!! Jammer dat ik me shampoo niet bij me had hèhè. Hierna zijn we verder gaan lopen naar de 4de waterval hier was een soort natuurlijke glijbaan van de waterval en iedereen zag je er van af gaan. Super leuk gezicht! Helaas heb ik er niet lang van kunnen genieten aangezien ik me voet heb verzwikt op een stukje rots.. einde oefening voor mij en dus weer terug naar kangchanaburi met heulll veel pijn. Ik denk dat ik mijn enkelbanden heb verrekt want heb er nog steeds last van.. Ja mam, ik doe rustig aan ;) (zover ik hier kan). Gelukkig kon ik na een goede nachtrust wel weer op mijn voet staan en ben ik samen met lisa vertrokken naar Lopburi. De reis duurde 5 uur met 2 overstaps pffff. Maargoed daar is niks aan te doen. Onderweg kwamen we er ook achter dat het zaterdag was... Hier waren wij serieus heel verbaasd over... Maargoed, Lopburi is letterlijk een apen stad. Waar je ook kijkt, meestal zie je wel een aap. ( of een olifant , die lopen hier ook, met iemand erbij dan natuurlijk) We hebben hier 2 dagen lang heerlijk relaxed , we zijn naar de apen tempel geweest waar echt bizar veel apen lopen. Lisa heeft voor haar leven moeten rennen toen er 3 apen haar benen wilde pakken. En ik.... Ik stond er bij en keek er naar en dacht... Omg wat moet ik nu doen?? gelukkig was lisa ze te slim af en konden we ons rondje bij de oude tempel afmaken. Achteraf en nu nog steeds lachen we hier wel hard om haha, zelfs als ik dit schrijf kan ik mijn lach niet inhouden. Voor de rest hebben we bij het zit/lounge gedeelte van het hostel relaxed. Beetje kaarten, chang bier erbij en een beetje de straat in kijken wat er langs loopt... Elke dag liep er een man langs op blote voeten en een 'no worries' mentaliteit over zich heen... Deze man hebben we dan ook de naam ' no worries' gegeven haha. De dag erna tijdens een rondje lopen kwamen we erachter waar hij woonde ( in een sloppenwijk) dat verklaarde zijn verwaarloosde uiterlijk.
Na 2 dagen rustig aandoen zijn we weer helemaal bijgekomen en zijn we met de nachttrein vertrokken naar Chiang Mai. De nachttrein is echt een relaxt vervoersmiddel! We hadden geloof ik de gezelligste coupé van de trein en zo hadden we ineens contact met Nederlanders, Belgen, australiërs en iemand uit nieuw Zeeland. Het slapen ging ook goed dus was een leuke ervaring! In Chiang Mai ben ik de eerste dag alleen op pad gegaan.... Ojee... Zonder kaart bij me en geen idee welke kant ik op moest om in de oude stad te komen. Ik ben op mijn gevoel gaan lopen haha en onderweg heb ik 2 jongens uit Portugal ontmoet die me hebben geholpen met de weg en op een kaart alles hadden aangevinkt wat leuk was om te weten! Ben ze nog steeds dankbaar haha want de verkeerde kant op lopen met 40 graden wordt je niet blij van. Eenmaal in het stadje vond ik het mooi geweest en ben ik bij een café een koude cola gaan drinken.. Hier ontmoette ik een jongen uit Australië waar ik bijna de hele middag mee heb gezeten op het terras...( geen idee hoe hij heet) Hij gaf wederom wat tips en ook de 'place to be' om 's avonds een drankje te gaan doen. Ook hem ben ik nog steeds dankbaar! Eenmaal terug ben ik met de 2 meiden naar de 'night bazar' geweest, was wel wat om te zien! Daarna liepen we door een lange straat die bekend stond om de beruchte 'sheboys' heb er niet veel gezien maar wat wel bizar erg opviel waren de vieze oude (blanke) mannen 60+ die voetmassages wilde ( en waarschijnlijk meer) lisa en ik wilde een drankje doen in deze straat... Ohoh... Eenmaal met ons chang bier in onze handen viel het ons pas op... Elke vieze oude man had een jong Thais meisje... ze hingen in de dans paal , kregen geld in hun broekje en deden alles om die vieze oude mannen het naar hun zin te maken.. Eigenlijk was het gewoon een hoeren tent en wij stonden er midden in.... Hahaha wel een ervaring rijker zeg... Hierna zijn we naar de reggae bar gelopen ( tip van de Australische jongen) en hier hebben we echt een top avond gehad! Super leuke bandjes en heerlijke sfeer, en Thaise hippies haha. Hier kwamen we ook een Spaanse man tegen die we in Kanchanaburi hebben ontmoet en de 2 portugeze jongens die ik overdag had ontmoet. Super gezellig! Dit hadden we ook wel even nodig hoor! De dag erna kwamen lisa en ik overeen dat we hogere verwachtingen hadden van chiang mai en hebben we diezelfde dag een ticket geboekt voor de nachttrein richting Bangkok. We vinden het wel prima. Olifant rijden en dat soort dingen kan ook wel ergens anders haha.
Op dit moment ( niet als ik dit op de blog post) zit ik dus weer in de nachttrein terug naar Bangkok. Goed
Moment om dit dus te schrijven. We komen om 7 uur 's ochtends aan en gaan dan bij een reisbureau kijken hoe we het snelst naar het zuiden kunnen! Kan niet wachten... Zon,
Zee en Strand!!



  • 11 September 2014 - 12:25

    Sharon:

    Super leuk weer om te lezen wat je allemaal al gedaan hebt! Hoe gaat het nu met je voet/enkel?
    Super grappig dat verhaal over die apen hahahaha

  • 14 September 2014 - 13:03

    Joke:

    hallo annelies leuke verhalen ..spannend wat je allemaal beleefd..je geniet ervan !!
    leuk foto van jou met de olifant..enkel weer in orde..?..tijd vliegt voorbij he !!!!
    nu wacht in spanning af naar je volgende verhaal.
    liefs van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Pathum Wan

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 Oktober 2014

Paradise in Gili, back to Bali & off to Yogyokarta

08 Oktober 2014

Bali & Gili Islands

28 September 2014

van eilanden naar de jungle

20 September 2014

island life!

11 September 2014

kanchanaburi , lopburi & chiang mai
Annelies

Actief sinds 13 Aug. 2014
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 3096

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: