van eilanden naar de jungle - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Annelies - WaarBenJij.nu van eilanden naar de jungle - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Annelies - WaarBenJij.nu

van eilanden naar de jungle

Blijf op de hoogte en volg Annelies

28 September 2014 | Thailand, Bangkok

Koh phi phi, wat een mooi eiland! Hier is een hoog hippie gehalte er zijn minstens 50 tattoo shops te vinden en iedereen loopt hier op blote voeten.
Op koh phi phi zijn we 5 nachten gebleven, gewoon puur omdat het zo relaxt was.
We hadden een kamer waarvan de eigenaar veel moeite voor ons deed. We hebben hem een sleutelhanger gegeven met klompjes en zijn geluk kon niet meer op! Elke dag als we hem zagen riep die : klompen, klompen! Hahaha leuk dat je iemand daar zo blij mee kan maken.
Op phi phi hebben we vooral relaxt gedaan..Waarvan 1 dag een day off omdat we allebei niet zo lekker waren. Ook zijn we een avond goed gaan stappen, van te voren kochten we bij een winkeltje een Bucket met geen idee wat voor drank het was, maar het smaakte prima. Hierna zijn we naar de slinky bar gelopen (uiteraard op blote voeten) bij de bar deden we voor de lol mee aan een limbo dans wedstrijd... elke x als je er onder door was kreeg je een shotje .. Hoppaaa.. daar gingen we.. niet wetende dat je 3 keer onder door mocht lopen op de zelfde hoogte.. dus reken maar uit hoeveel shotjes dat werden.. Ik weet het ieder geval niet meer ;) , verder hebben we met de mensen van de bar een leuke avond gehad ( sliepen in hetzelfde guesthouse ) en waren we blij dat we de weg terug konden vinden toen we het genoeg vonden. Je kan dus begrijpen dat die 'day off' na deze nacht was ;)
de laatste dag ben ik naar de viewpoint gelopen.. Onderweg bij wat navraag hoe ik precies moest lopen , raadde mensen het me af. Het was te warm en een zware wandeling.. Maar hé ik heb niet alle tijd deze reis.. dus toch maar gegaan. Onderweg dacht ik meerdere keren 'had ik maar geluisterd' en 'waarom doe ik dit eigenlijk?' Maar éénmaal na 30 minuten de berg op lopen was het uitzicht meer dan waard! Wauw.. ik heb hier zeker 1,5 uur gezeten om te kijken.. Daarna ben ik gaan afkoelen aan het strand.. lekker dobberen in de zee en wat zonnen! Goede laatste (volle) dag! De dag erna uitgecheckt en op naar Krabi.. We hebben nu wel genoeg eilanden voor nu gezien, dus terug naar het vaste land. In het hostel in Krabi sliepen we met z'n 10en op een kamer. Dorm was super goed geregeld dus was erg fijn. Dag daarna zijn we de James bond island tour gaan doen! Met de longtailboat van James bond island naar mangroves, luxe lunch en een tempel in een grot met veel apen! Was een hele mooie dag! Helaas is er verder in Krabi niet zoveel te beleven en leek het ons leuk om naar een national park te gaan met wilde dieren.. Zo gezegd , zo gedaan dus op naar Khao Sok National Park! Leuk! Midden in de jungle een bungalow hutje! Helaas zijn de tours hier zo duur en eigenlijk net niet wat wij graag wilde dus hebben we ook niet gedaan, wat we wel zijn gaan doen is tuben! Dat is op een rubbere band over de rivier dobberen met de stroming mee. Een man ( 26 jaar en lijkt op Mowgli) ging met ons mee om ons te 'begeleiden' Af en toe hielp hij ons weg te houden van rotsen of takken over de rivier.. Handig! we maakte halverwege een stop bij een inham van een berg waar we aan een liaan konden hangen en het water in konden springen... Leuk!! Alleen ben ik niet zo sterk dus was al snel een kopje onder haha. Toen we weer onderweg gingen ben ik Mowgli wat meer gaan ondervragen.. Hij werkt om te leven en doet thaiboxen als hobby, elke week heeft hij een wedstrijd in de tempel van Khao Sok en de opbrengst daarvan gaat naar de tempel. Ik vind het een goed initiatief! De meeste Thaise mensen hier zijn erg op geld uit en hij geeft het eigenlijk zo weg! Mowgli zien we elke dag veel lachen, zingen, rond rennen en doen... hij vertelde dat hij 4 keer per dag marihuana rookt... Tja dat verklaard wel een hoop... Hij wil ooit wel stoppen maar nu nog niet.. Hahaha oke oke.. Aardige jongen, dat dan weer wel! Later kwamen we onderweg apen tegen, als het ware dreven wij onder ze langs , super leuk!
in khao sok zijn we aan het denken geraakt waar we hierna heen willen gaan.. we besefte op dat moment dat we eigenlijk alle highlights die we van Thailand wilde zien, nu ook wel echt gezien hebben.. En vinden we het goed zo! Thailand was super! Maar het is nu tijd voor een nieuw avontuur! Inmiddels ben ik net vanaf surat thani naar Bangkok gevlogen en 30 sept vliegen we naar Bali!!! whoehoeeee op naar Indonesie!

• 28 September 2014 - 17:23

Joke:

hallo Ann
    weer genoten van je reisverhaal.
    wat een avontuur...nou zeg maar avonturen..!!!! .fijn dat thailand super is. alles gezien wat je wilde...
    Nu ga je voor Bali.. geniet !!! we lezen wel weer je belevenissen op Bali...tijd vliegt hé...
    bedankt voor de felicitatie...beter laat dan nooit ...
    veel liefs van ons

• 01 Oktober 2014 - 09:22

Ineke:

Hoi hoi Annelies en Lisa!
    Wat een verhalen allemaal. Jullie maken wat mee zo onderweg. Super gewoon!
    Geniet ervan en hou ons verder op de hoogte van jullie avonturen!!