Bali & Gili Islands - Reisverslag uit Villa Ombak, Indonesië van Annelies - WaarBenJij.nu Bali & Gili Islands - Reisverslag uit Villa Ombak, Indonesië van Annelies - WaarBenJij.nu

Bali & Gili Islands

Blijf op de hoogte en volg Annelies

08 Oktober 2014 | Indonesië, Villa Ombak

Selamat siang! ( Indonesisch voor goedendag!)

Dankjewel voor de lieve berichtjes die ik steeds krijg op de reisverhalen, het doet me goed!
Ik wil daarbij zeggen dat ik me zo goed voel in Indonesië! Ik ben verliefd geworden op het eten, de stranden, de golven, de mensen er hangt hier een super relaxte sfeer! De mensen lachen en dit is dan ook gemeend. In Thailand is dat vaak anders.

Bij aankomst op het vliegveld in Denpasar heb ik mij direct laten afzetten bij de Prosurfschool in Kuta , super goed geregeld en kan vanuit mijn slaapkamer zo het zwembad inspringen vanaf 3 meter hoogte! In dit zwembad wordt ook les gegeven voor de wat meer gevorderden, zoals hoe je je board kan draaien als je op een golf surft en de technieken. Het strand is letterlijk aan de overkant dus hoef alleen de weg over te steken. Ik heb hier 1 les geboekt.
De eerste les krijg je eerst theorie voordat je de oceaan in gaat. Wel fijn want daardoor kan je meteen goed van start gaan in het water.
eenmaal in het water is het natuurlijk wel een heel stuk moeilijker dan je hoopt. De waves waren super hoog echt niet normaal... Scheveningen is er niks bij.. Maar de stroming viel daarentegen erg mee waardoor het makkelijk was om te peddelen naar de hoge golven.. Maar dan moet je het echt werk gaan doen.. je moet de golf als het waren 'lezen' en goed timen.. ik dacht dat het me lukte.. Pushup..staan... En weer vallen en aanspoelen aan het strand haha en dan mag je weer terug lopen/peddelen... en dat zo'n 80 keer haha! Op de helft dacht ik zelfs nog... Bekijk het maar! Ik ben op me board aan het strand gaan zitten en gaan toekijken.. maar toen dacht ik bij mezelf... Serieus ann... Je hebt al zoveel bereikt en dan ga je nu opgeven bij een surfles? Dacht het niet... Ik moet en zal dit ook kunnen! Ik heb mezelf bij elkaar gepakt en ben weer de oceaan ingelopen.. En weer mega veel pogingen gedaan! Gelukkig ging het dit keer ook veel beter en kreeg ik het 'ik wil dit veeeel vaker' doen gevoel ook! haha
De volgende dag moest ik mijn les helaas skippen.. Ik had weer erg last van mijn enkel die ik begin van mijn reis had verrekt. Ik denk dat het door de stroming komt in het water. Jammer, want vrijwel iedereen surft hier en het strand is bezaaid met surfers.. dus ik was behoorlijk jaloers!
deze dag ontmoette ik een gezin uit Australië met 2 kinderen van 10 jaar.. de kids surfen veel in australie en zijn dus veel beter dan mij. Ze konden hun ogen niet geloven toen ik vertelde dat ik bij de prosurfschool sliep en uit mijn slaapkamer elke dag een duik nam in het zwembad.. het is hier echt mooi en relaxt dus snap hun reactie wel. Ook zij hebben direct een paar lessen geboekt. Leuk! 'S avonds ben ik met lisa naar Seminyak gelopen, dat is een plaatsje naast Kuta en door horen en zeggen dat de sunset daar prachtig is, (staat ook in de lonelyplanet als 1 van de mooiste highlights van Bali) zijn we daar rond 17:30 uur heengelopen.. sunset is rond 18:00 uur dus waren we mooi op tijd. En jawel .. de verhalen klopte.. het was er prachtig! en dan ook echt onwijs prachtig.. er waren zo'n 6 strandtenten met grote terrassen op het strand met zitzakken.. we zijn lekker gaan zitten en we bleven maar kijken naar het water en de zon... zo mooi en rust gevend..Rond 20:00 uur zijn we rustig aan terug gaan lopen naar Kuta, hier was een groot feest in de Sky Garden een grote discotheek en tussen 8 en 9 kreeg je gratis drank en entree... tussen 8 en 9?? Wow... In Nederland is voor 2 uur snachts niks te beleven in een discotheek.. En hier in Bali ging het dak er al af om 22 uur... Wauw.. te grappig om dat te zien..
ik heb het niet laat gemaakt omdat ik de volgende dag vroeg wilde gaan surfen voordat ik moest uitchecken. De volgende ochtend ben ik maar een half uurtje de oceaan ingegaan met me surfboard.. Ik voelde me niet zo goed.. Ik denk heel veel aan mijn vader waardoor ik slecht sliep en me gewoon niet van die gedachtes af kon zetten.. Zelfs niet tijdens het surfen.. Maar heb het toch nog even geprobeerd :) 's middags heb ik uitgecheckt en met de bus naar ubud vertrokken.. Bij aankomst in ubud ( zo'n 1,5 uur rijden) stond er een man met een mooi aanbod voor een slaapplek.. en wauw... we hebben een mega groot terras voor ons huisje een hemelbed en grote badkamer, buiten zie je overal stenen buddha's en tempeltjes, super mooi hier! En dat voor maar 5 euro p.p. de dag erop zijn we een tour gaan doen op scooters met 2 drivers! Ideaal, hoeven wij nergens op te letten. 'S ochtends kregen we ontbijt bij ons huisje en vertrokken we daarna richting de Balinese dans, dit was prachtig! Het was als het ware een traditioneel toneelstuk met een leeuw waar 2 mensen inzaten voor de bewegingen en vele acteurs/actrices. leuk om de dag mee te beginnen! daarna zijn we naar een zilver fabriek gereden, hier zag je hoe de locals met de hand prachtige sieraden maken met diamanten.. veel van de sieraden is import naar Nederland. hierna zijn we doorgereden naar de waterfall.. leuk! Maar eigenlijk niet zo interessant, dus even relaxen en weer door naar het volgende! Op naar de tempel met holy water. Het was op deze dag een speciale dag voor het hindoeïsme, waardoor alle mensen uit Bali naar deze plek kwamen om een bad te nemen in het heilige water, het was dus echt enorm druk! Wij hebben om die reden geen bad genomen omdat we het niet echt gepast vonden.. Hindoes nemen hun geloof erg serieus en wij zijn maar 2 toeristen. We hebben wat rond gelopen en zijn toen weer achterop de scooters gestapt, dit keer gingen we naar de koffieplantages.. Bij aankomst werden we vriendelijk ontvangen door een jongen in Balinese kledingdracht ( veel jongens/mannen/vrouwen/meisjes lopen in Bali in kledingdracht) de jongen heeft ons een rondleiding gegeven door de koffieplantages, grappig dat het allemaal is onstaan door de Nederlanders heeeeel veel jaren geleden. hij liet ons ook vanille bomen zien, gember etc. En mocht ik zelf nog koffiebonen roosteren...grappig.. Hierna was het tijd voor de proeverij! We kregen zo'n 8 verschillende koffie/thee om te proeven... Zoals Balinese coffee, coconut of mocca coffee , Lemon grass tea etc. Super lekker! maar de Balinese coffee is toch wel erg goed hoor! koffie maar dan echt heel lekker! Heb dit ook als souvenir meegenomen voor 2 mensen waarvan ik weet dat zij wel van koffie houden! 1 daarvan mijn moeder uiteraard , koffie freak ;) haha ik vond het iedergeval echt een leuke rondleiding! Hierna zijn we doorgegaan naar onze laatste bestemming voor de tour en dat waren de rijstvelden! Prachtig! Hier konden we ook gaan lunchen met het mooie uitzicht.. lekker! hierna volgde onze weg terug naar ons huisje. Ik moet zeggen dat ik de scooter rit veel leuker vind dan in een taxi.. je bent veel sneller , kan leuke tussendoorweggetjes nemen, je voelt de wind en ziet zoveel moois onderweg! We hebben een mooi stuk van Bali gezien deze dag die ik niet snel zal vergeten! De volgende dag ben ik in mijn eentje naar de monkey forest gegaan.. Super leuk! Verschillende tempels in een bos en onwijs veel apen! Was leuk om te zien. Daarna ben ik gaan nadenken waar ik heen wil gaan.. lisa heeft meer tijd om te reizen en ik moet iets meer op schieten... om die reden hebben lisa en ik voor nu afscheid genomen en ben ik met de speedboot naar de gili Islands vertrokken. woww zo gaaf hier! Ik heb er geen ander woord voor. Het is zo mooi hier. Er rijden geen taxi's alleen paard en wagen en er hangt een hele gezellige sfeer. Bij aankomst ben ik gaan inchecken bij gili hostel.. Gezellig in een dorm room en iedereen is zo aardig hier! Ik heb de hele middag in het zwembad (met bar) gelegen met wat gasten uit het hostel. S avonds heb ik Zweedse balletjes met aardappelpuree gegeten met alle mensen die verblijven in het hostel, eindelijk eens wat ander voedsel! Savonds zijn we op stap gegaan... helaas moet ik het altijd treffen en ben ik smiddags bij het zwembad wederom door mijn enkel gegaan... dit keer mijn andere voet. Om die reden moest ik op de helft van de avond terug om dat het teveel pijn deed. Gelukkig was iedereen de volgende dag heel behulpzaam en krijg ik overal pijnstillers aangeboden zodat ik niet naar de clinic hoef hier! Lief he! De volgende dag heb ik rustig aan gedaan tot ongeveer 14:00 uur.. er was namelijk genoeg op de planning.. om 14:00 uur was er een poolparty in ons zwembad.. wat een lol hadden we daar! We deden wat spelletjes en als je verloor mocht je weer shotten .. Daarna ben ik gaan dineren met 3 meisjes uit Engeland erg gezellig.. Alleen kwam ik er achter dat ik mijn creditcard ben verloren... gelukkig heeft er niemand misbruik van gemaakt en heeft mijn moeder hem direct kunnen blokkeren.. nu maar extra opletten voor mijn andere pas hihi.. shit happends... daarna begon om 20:00 uur de 90's party naar aanleiding van het 2 jarig bestaan van het hostel.. top avond gehad! And last but not least.... de fullmoonparty!! eigenlijk was het gewoon een normaal feest op het strand bij een strandclub.. Totaal niet te vergelijken met de 'echte' fullmoonparty in Thailand, maar het gaat om het idee! en als je het naar je zin hebt en met leuke mensen bent , Is all you need for a good night!!
vandaag ben ik met de Engelse meiden en een jongen snorkels en flippers gaan huren om te kunnen gaan snorkelen.. super leuk was het al heb je wel echt de flippers nodig omdat de stroming sterk is.. Helaas nog geen turtles gezien in de zee, maar morgen gaan we een snorkeltour doen met de boot dus ik hoop zo dat ik zo'n mega grote schildpad ga zien in de zee!! Voor nu zitten we lekker te relaxen in de rooftop bar..vanavond niet stappen maar gaan we naar de bioscoop! Niet zoals in Nederland , maar uiteraard op het strand met zitzakken haha! Heerlijk ik hou ervan! ik heb vandaag nog een extra nacht bijgeboekt want ik vermaak me hier wel! Mensen Zeggen dat het hard is om het eiland te verlaten en ik denk eerlijk gezegd dat ik het ook echt heel moeilijk ga vinden... De mensen zijn hier zo vriendelijk.. iedereen is elkaars vriend en alles kan en mag hier..
achja we zien het over een aantal dagen wel weer..!!

P.s. Google eens op 'gili trawangan' en bekijk de foto's.. dan begrijpen jullie hoe mooi het hier is!!

  • 08 Oktober 2014 - 11:42

    Joke:

    hallo Ann
    wat een heerlijk lang verhaal/avonturen vanuit Bali..
    fijn dat je met Lisa samen er zo van geniet..
    wij hopen dat je geen last meer van je enkels zal krijgen..
    geniet van de tijd die je nog heb op Bali.
    en mooie foto's Ann... tijd gaat snel hé vliegt voorbij..
    en dat het je moeite kost om afscheid van het eiland te nemen kunnen we begrijpen.
    maar met herinnerringen en met al je foto's en de reisverslagen kan je het later weer opnieuw
    beleven..
    nu nog een fijne tijd Ann
    liefs van ons xx



  • 08 Oktober 2014 - 14:11

    Mama:

    Geniet ervan en pasop je
    Spullen want hoe kom je dan thuis xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Villa Ombak

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 Oktober 2014

Paradise in Gili, back to Bali & off to Yogyokarta

08 Oktober 2014

Bali & Gili Islands

28 September 2014

van eilanden naar de jungle

20 September 2014

island life!

11 September 2014

kanchanaburi , lopburi & chiang mai
Annelies

Actief sinds 13 Aug. 2014
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 3097

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: