De eerste indrukken van Thailand - Reisverslag uit Ban Don Rak, Thailand van Annelies - WaarBenJij.nu De eerste indrukken van Thailand - Reisverslag uit Ban Don Rak, Thailand van Annelies - WaarBenJij.nu

De eerste indrukken van Thailand

Blijf op de hoogte en volg Annelies

04 September 2014 | Thailand, Ban Don Rak

Hallo allemaal!
Momenteel zit ik heerlijk voor mijn bamboo bungalow aan de rivier in kanchanaburi! Eindelijk goed werkende WiFi hier, dus nu kan het :)

We zijn er nu 3 dagen en er is al zoveel dat we gezien hebben!
Ik zal vanaf het begin beginnen anders wordt het wel verwarrend he!

De vlucht was gelukkig goed te doen al was het eten niet te eten en heb ik de gehele vlucht niet geslapen.. Hallo jetlag!

We hebben er meer dan een uur over gedaan om naar de koh san road (in Bangkok) te rijden. Onderweg merk je al heel erg de verschillen. Zo zie je hele oude huisjes en bijvoorbeeld daarnaast een moderne villa. Arm en rijk leeft hier allemaal door elkaar heen. Ene uiterste naar het andere uiterste is hier heel normaal.
Eenmaal aangekomen zijn we vrijwel direct naar grand palace gegaan (tempels) Super mooi! verder hebben we een beetje rond gewandeld en Savonds een terrasje gepakt en wauw wat een mensen! 'S avonds komt alles tot leven en is het onwijs druk in de straat. Overal kraampjes met kleding en eten, muziek , drank en backpackers! We hebben het niet laat gemaakt omdat we erg moe waren van de vlucht. De volgende dag zijn lisa en ik samen een fiets tour gaan doen door Bangkok. Dit was zo leuk! Allemaal Nederlanders en de (Thaise) gids was erg vriendelijk en heeft ons veel verteld! We hebben echt een goed beeld gekregen over de stad. Je fietst door smalle straatjes , over de markt etc. Maar ook kregen we tijd om tempels te bezichtigen en een markt te bezoeken. Tijdens het bezoek aan de markt had de gids fruit gekocht voor iedereen. Fruit dat bij ons niet bekend is en we mochten alles proeven.. Goede vitaminebom binnen gekregen dus! Ik zal wat foto's bijvoegen van de fietstour! Na de fietstour zijn we naar de tempel ' big Buddha' gelopen , dit schijnt een Buddha te zijn die 5.000 kilo weegt. Helaas was het binnen zo erg warm dat we het niet lang hebben volgehouden en zijn we met de tuktuk terug gegaan.
'S middags heb ik mijn eerste ervaring gehad van een Thaise massage, ik had een heel lief meisje die mijn benen een half uur heb gemasseerd voor 120 baht ( €2,80 ) , je snapt dat ik voor dat geld niet kon doorlopen haha.
In de avond wilde we naar de ' night market' en dit wilde we met de tuktuk doen... Beste idee ooit...not.. de eerste de beste stapte we in en vroegen ons te brengen... Hij snapte er niks van waar wij heen wilde. En uiteindelijk kwamen we in een winkelcentrum die ging sluiten... dus... je raad het al.. we wilde terug! Weer een tuktuk aangehouden en ingestapt... onze 'chauffeur' was ongeveer 16 jaar en reed zo'n 100 km per uur , we slingerde bijna de tuktuk uit en hebben wat auto's met de noodrem moeten ontwijken.. Het motto tijdens deze rit was dan ook : ' als we gaan, dan gaan we met z'n allen... Maar hé, niks aan de hand.. Na deze indrukwekkende rit zijn we een drankje gaan drinken op de koh san road. Een man speelde gitaar en zong leuke liedjes..heerlijk vakantie gevoel krijg je daarvan. En jawel ook de rolling stones kwam voorbij.. moest natuurlijk wel even slikken toen ik dat hoorde... we hebben een rustige avond gehad op het terras en aan de praat geraakt met andere backpackers... zo vloog de tijd weer voorbij! De dag er op zijn we richting kanchanaburi vertrokken met de bus. Vanuit daar hebben we voor €1,75 p.p. Een bungalow geboekt aan de rivier... Genieten!!!
hierna zijn we naar de THE bridge over river kwae geweest bekend over de 2de wereld oorlog.. Was erg mooi! Maar hierna hebben we wel besloten om nu even een rustige middag te houden! Morgen staat er weer genoeg op de planning!
Ik hoop dat het lukt om de foto's bij te voegen en anders houden jullie die te goed!

Liefs uit Thailand!!
Xxx




  • 04 September 2014 - 17:27

    Liona:

    An wat super leuk je zo te volgen, maar wat jaloers makend haha!!

    Super leuk de dingen die je aan het doen bent hebben wij ook gedaan, wij hebben vanuit kanchanaburi de erawan watervallen bezocht waar we hebben gezwommen (zijn hier met zo'n motorscooter heengereden wat best leuk was) en hebben elephantsworld bezocht, het is een beetje duur maar voor ons de beste dag van de reis geweest. Dus als je nog niet zeker weet wat je gaat doen de komende dagen heb je er misschien iets aan!

    Ga heerlijk genieten van alle moois dat je ziet en beleefd!
    Neem nog een heerlijke chang!
    En pas goed op jezelf!

    Ik heb nu al zin in je volgende verhaal XxX

  • 04 September 2014 - 19:01

    Joke:

    hallo an

    leuk om je zo te volgen..met al de indrukken en de belevenissen en de mooie foto's
    en straks al de verhalen ..ook leuk om het later weer allemaal terug te lezen..dan beleef je het
    weer opnieuw...wordt een hele story..een bungalow gehuurd voor 1,75 aan de rivier das genieten...!!
    en zo leer je heel veel backpackers.. en dat maakt ook weer meer vrienden ..
    het lijkt me erg mooi en spannend ..ook de markt is een belevenis An..
    met aad gaat het de goede kant op ..operatie achter de rug..nu opknappen..
    nu An heerlijk zo..geniet ervan..en hou contact..geeft een prettig gevoel...

    veel liefs van ons xxxxx

  • 06 September 2014 - 00:12

    Danielle:

    Haha oh wat een verhaal met die tuck tuck zeg, ik zie je helemaal zitten haha.

    Lekkere eerste dagen als ik het zo lees en het is pas net begonnen!

  • 06 September 2014 - 00:12

    Danielle:

    Haha oh wat een verhaal met die tuck tuck zeg, ik zie je helemaal zitten haha.

    Lekkere eerste dagen als ik het zo lees en het is pas net begonnen!

  • 06 September 2014 - 00:12

    Danielle:

    Haha oh wat een verhaal met die tuck tuck zeg, ik zie je helemaal zitten haha.

    Lekkere eerste dagen als ik het zo lees en het is pas net begonnen!

  • 06 September 2014 - 12:37

    Danielle Esser:

    Hi Annelies, super he thailand! Je gaat er zeker geen spijt van krijgen. Ga je ook naar Ko Samui?
    Veel plezier nog

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ban Don Rak

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 Oktober 2014

Paradise in Gili, back to Bali & off to Yogyokarta

08 Oktober 2014

Bali & Gili Islands

28 September 2014

van eilanden naar de jungle

20 September 2014

island life!

11 September 2014

kanchanaburi , lopburi & chiang mai
Annelies

Actief sinds 13 Aug. 2014
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 3104

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: